תאיר נרי > כותרות משנה > הרב ניר בן ארצי שליט”א: “כל העֵדוֹת קומו לסליחות מעכשיו כדאי לכם”

“מתחילים סליחות מעכשיו. אתם רוצים להתחיל …. סליחות מעכשיו … מי שמאמין בקדוש ברוך הוא, ו … אבל, מנהגים … מנהגים, בסדר. אבל … אומרים בשמיים: מנהגים … מנהגים, אבל מה אכפת לכם להרבות בסליחות? מה אכפת לכם להקדים את הסליחות? מה אכפת לכם לעשות … לימוד תורה לפני זה? ועוד תפילות? ועוד צדקות, מה ? מה אתם עושים עוון? האם מי שאומר סליחות מזמן, מה עושה עוון? מה … עוון? משמח את בורא עולם! לומד תורה עכשיו, מתקן עכשיו! לא יחכה עד לעשרת ימי תשובה, לתקן. מעכשיו לתקן. מעכשיו ללמוד תורה. מעכשיו סליחות. מה קרה אומר הקדוש ברוך הוא?! מה זה? לעשות סליחות … זה לא, לא, לא, רק עשרת ימי תשובה יעשה סליחות לא, לא, לא, לא, לא, לא, להקדים מה זה … אתה עושה דברים טובים, תפילות ומצוות. אם אתה עושה עוונות אני מבין, אל תעשה אותם, בכלל! אבל אתה מתפלל לבורא עולם אני לא יחכה עד שיגיע יום הכיפורים, מתפלל אליו. אז מה אתה רוצה לעשות?! אז אתה צריך הכנה, סליחות, תפילות, מרכך את הלב, מרכך שמיים, פותח לך שערים למעלה, פותח לך את המקום בשמיים, מגיע ראש השנה שומע בקלי קלות שופר, מתפלל, מגיע כיפור אתה יכול לצום, הרבה קליפות נפלו, התרת נדרים ועוד התרת נדרים, אתה נכנס עם עוצמה אדירה נהיה כמו מלאכי השם ביום כיפור. הצום זה לא בגלל שתגיד אי אי כואבת הבטן, סחרחורת … זה לא תופס בשמיים. זה צריך … ביום בכיפורים, לקרוא את כל התפילה עם החזן בשימחה, לבוא מחייכים ושמחים להיות כמו מלאכי השם. מן, התפילה זה מן של הקדוש ברוך הוא. אם אתה אוכל חומר? המן לא יכנס! אז צריכים לא לאכול, לצום, כדי שהמן הרוחני יכנס לכם לגוף ותזדכו ויהיה לכם כוח לצום. אבל מי שחוסך לו … פחות להתפלל, יישן כמה שיותר … אז יעבור את הצום בקלות, לא יעבור שום צום בקלות. וכל עם ישראל שיהיו באחדות, שלום ביניהם, יחזרו כולם בתשובה שלמה וכולם יקומו לסליחות, כל העדות לקום לסליחות, כדאי לכם, לקום לסליחות. לא … מנהיגים … הנהגה. אין מנהגים אין כלום. הסבא שלי היה אומר לי … או נגיד … סבא, סבא, סבא … נגיד … אמא שלי, הייתה אומרת: הגענו לארץ ישראל, אין מנהגים. אין אין אין לפי המנהג, ארץ ישראל, נגמרו כל המנהגים. הכול פה חדש בארץ ישראל, לקראת גאולה ומשיח בן דוד! מה אתם חושבים יהיה כל אחד בסידורים שלו כשמשיח יבוא? מה כל אחד והאוכל שלו? כולם יהיו אותו הדבר! אין ספרדי ואין אשכנזי בשמיים ואין ליטאי … אני יודע מהו? אין דבר כזה בשמיים! כל הצדיקים הליטאים … מפולין, מאירופה, מארצות הברית, מאפריקה, מטוניסאים, המרוקאים … אני יודע מה, כל הסוגים … תימנים, כולם בשמיים אותו הדבר. כולם … אותו הדבר! אני רואה אותם יום יום, כולם אותו דבר! חברים, לומדים תורה, גמרא, כל היום. לא כל היום … אין יום שם, 24 שעות, אין חושך, יש אור קבוע, אור כמו ערפל קבוע, אור פלוריסנט חזק. כל היום לומדים, שמחים ומאושרים. אל תקנאו בהם, תישארו פה בארץ. אין אשכנזי, ספרדי, מאיפה באת? מאירופה, באת מאיטליה, באת מטורקיה, באת מטוניס, באת ממרוקו, אלג’יר, באת מאמריקה, מהפרסים, כולם שם אותו הדבר. אז תהיו פה אותו הדבר, כולם! אין אליטה ואין אליטה ואין אוסם ואין שום דבר! שבורא עולם יגאל אותנו וישלח מלך המשיח עכשיו, בפרהסיה שייצא!”

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות